Auto juz po robocie. Robocizna trochę drożej wyszła myślę że można to zrobić taniej. Jeśli chodzi o pierwsze odczucia to wydaje mi się ze auto trochę lepiej reaguje na gaz i silnik chodzi ciszej. Postaram się jeszcze zbadać dźwięk przy porannych rozruchach. Moja faktura z dziś:
Problem z rozrządem 1.4 tsi
Zwiń
X
-
Porownalem juz ceny u Plichta i Lellek
Cena zestawu naprawczego identyczne...ale jezeli chodzi o robociznę to u Plichty 1500 zl a u Lellka niecałe 1000 zl.
Dzis sie tez dowiedziałem ze Lellek w Sopocie jest tylko do konca czerwca a od 1 lipca bedzie razem z Plichta w Gdańsku Szadulki...czyli znika konkurencja i ceny pewnie będą wyższe :-/
[ Dodano: Sob 11 Cze, 16 20:30 ]
Wyslalem zapytanie również do ASO w Starogardzie Gdańskim. Odpowiedzieli ze całkowity koszt zestawu naprawczego+robocizna+śruby,uszczelki,silikon itd. to koszt 1950 zl. Do Starogardu mam ok 60km wiec mysle ze warto jechac.
[ Dodano: Sob 11 Cze, 16 20:36 ]
Nagralem poranny rozruch silnika
Czy te pierwsze 2-3 sekundy to właśnie uderzający łańcuch????
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
strazakp, możesz nagrać jeszcze raz uruchomienie poranne z fotela kierowcy, bez otwierania maski ? - w kabinie przy wyłączonym nawiewie, radiu i in.urządzeń odgłos ten z filmiku ma chyba inne brzmienie,
Strazakp, czy po ok. godzinnym postoju w ciągu dnia też masz takie odgłosy lub mocniejsze ?
Czy według ASO, takie odgłosy to problem z rozrządem czy tylko uciążliwość nie wpływająca na pracę silnika i sprawność auta :?:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sonystrazakp, możesz nagrać jeszcze raz uruchomienie poranne z fotela kierowcy, bez otwierania maski ? - w kabinie przy wyłączonym nawiewie, radiu i in.urządzeń odgłos ten z filmiku ma chyba inne brzmienie,
Strazakp, czy po ok. godzinnym postoju w ciągu dnia też masz takie odgłosy lub mocniejsze ?
Czy według ASO, takie odgłosy to problem z rozrządem czy tylko uciążliwość nie wpływająca na pracę silnika i sprawność auta :?:
Ten dźwięk to tylko jest rano, tzn po nocnym postoju. Później każde uruchomienie ponowne (również te po godzinie) juz jest normalne tzn gładkie.
Nie wiem co na to Aso bo nie bylem. Tez jestem ciekawy jak zaopatruje sie na to Aso i jak oni widza ten problem.
[ Dodano: Nie 12 Cze, 16 07:53 ]
Sony,
strazakp, możesz nagrać jeszcze raz uruchomienie poranne z fotela kierowcy, bez otwierania maski ? - w kabinie przy wyłączonym nawiewie, radiu i in.urządzeń odgłos ten z filmiku ma chyba inne brzmienie
Mysle ze może temperatura zewnetrzna mogla miec na to wpływ. Dzis rano bylo ok 8stopni a wczoraj jak odpalalem silnik o godz 12 to bylo ok 15stopni C.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Witam
W mojej O2 FL z 2009 CAXA też ostatnio robiłem z rozrządem i skorzystałem z najnowszego zestawu naprawczego numer 03C198229C w cenie około 850 zł brutto zawierającego :
nastawnik - wariator VW 03C109088G
ślizg łańcucha rozrządu VW 03C109469R
ślizg łańcucha rozrządu VW 03C109509AA
napinacz łańcucha rozrz. VW 03C109507BD
łańcuch rozrządu VW 03C109158H
Koło zębate rozrzadu VW 03C109571K
Koło zębate wału korb. VW 03C105209BD
Do zestawu dokupiłem jescze :
uszczelkę obudowy łańcucha rozrządu VW 03C109287G
oraz niezbędne śruby.
Robocizna to 500 zł u znajomego mechanika mającego odpowiednią wiedzę i narzędzia.
Jak narazie od 2 tygodni nie mam żadnych problemów z odgłosami w rozrządzie .
Ciekawy jestem wrażeń innych osób które skożystają z tego zestawu ( zdjęcie w załączniku)Załączone plikidarek
Komentarz
-
-
I to sa oryginalne czesci czy zamienniki? Zestaw za 850 zl z wariatorem to dobry deal, chyba?Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
darekmc,
gdzie nabyłeś ten zestaw naprawczy, czy to chińszczyzna, jaki producent, czy ta odmienna literówka na końcu numerów części odpowiada numeracji ori (odpowiednio ori wariator E, łańcuch A, napinacz BA) ?
Może ktoś się orientuje?,
gdzieś wcześniej było na forum, że niby te zestawy nie są przewidziane do TSI CAXA lecz do innych silników, więc jak to jest :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez darekmcJak narazie od 2 tygodni nie mam żadnych problemów z odgłosami w rozrządzie .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SebaLudzie ile można, temat wałkowany od kilku dni, przecież nawet na tej stronie jest napisane, że z ASO zestaw naprawczy, ręce opadają.Była: Skoda Fabia Combi 1.4 BKY 2006
Obecna: Skoda Octavia Combi FL 1.4 TSI 2011 CAXA
Silnik obecnie smaruje Mobil1 0w-40
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SebaLudzie ile można, temat wałkowany od kilku dni, przecież nawet na tej stronie jest napisane, że z ASO zestaw naprawczy, ręce opadają.
Z ciekawości, czy numeracja części w zestawie naprawczym odpowiada literkom numeracji ori części w VW do 1,4 TSI 122 KM (G, BD, H) :?: - może VW stosowało od co najmniej 2009 r. taką numerację jak w zestawie naprawczym, a Skoda inną :roll:
W ASO w Warszawie był dostępny np. filtr kabinowy w wersji ekonomicznej, a wg ASO Skody w Koszalinie nie przewiduje się takiego filtra :roll: Różnie zatem jest z tą oczywistością :wink:
Komentarz
-
-
Sony, rozumiem ze sobie troche jaja robisz. Masz podane jak na tacy numery i ceny części a i tak dalej masz jeszcze watpliwości.
Wnioskuje, ze masz w kieszeni komórkę, wiec wykonaj telefon do kilku ASO w całej Polsce i bedziesz wiedział. To na serio nic nie kosztuje poza minimum własnej inwencji.
Dla ułatwienia dodam, ze taki zestaw w ASO kosztuje od 760 zł. do 800 dla goscia z ulicy. Jak dla mnie na taka ilośc oryginalnych części to śmieszne pieniądze. Wystarczy porównać zwykły rozrzad do tego.
Komentarz
-
-
własnie dzwoniłem do dwóch najbliższych serwisów
Bohemiamotors w Janka. Na telefon podano mi ceny:
Robocizna 1140,5 - jakiś rabat ale pan nie powiedział jaki
Części 3018 (2100 wariator)
Niestety podobno z systemu wynika że mam mieć wariator z końcówką "E" ale cena jak wyżej.
Auto Blak Ursynów:
Robocizna - nie dodzwoniłem się do serwisu
Części - około 2900
Również informacja że mam E na końcu a a G nie jest do mojego silnika.
Chyba opłaca się do kolegów pojechać na wycieczkę i jeszcze zostanie kasy.Nabytek w 04.2010 r czyli 2,0 TDI.
Po drodze Verso 2,0 D4D, Auris 1,6 Velmatec
A teraz jest 1,4 TSI z 2012
Komentarz
-
-
Witam.Posiadam vw golf 6 1.4 TSI 122 z lutego 2009r przebieg 97000 km.Rozrząd nie wymieniany.Od ok 3 lat sporadycznie słychać terkotanie ok 3 sek. przy porannym rozruchu ale tylko wtedy gdy samochód stoi conajmniej 2 doby.Przez cały okres ekspluatacji zero innych problemów.Kilka dni temu dowiadywałem się w ASO Skody odnośnie zestawu naprawczego 03c198229c.Poinformowano mnie ,że zestaw ten nie pasuje do mojego silnika.Wymianę całego rozrządu części oryginalne wycenionona 2800 zł/części i robocizna.Proszę o ifo czy wymieniony zestaw rzeczywiście pasuje do silnika 1.4 TSI 122 z 2009r.Ponieważ obawiam się że zgodnie z otrzymaną inf. nie pasuje.Dzisiaj będę się dowiadywał ile taka wymiana kosztuje w Goerlitz w Niemczech/poinformuję/Proszę owiarygodną odpowiedż.Pozdrawiam jttt
Komentarz
-
-
jttt, ja mam również z 2009 roku i jak wysylalem maile do ASO celem podania mi kosztów tego zestawu naprawczego oraz wycenę robocizny to podawalem nr VIN. Żadne Aso nie zakwestionowalo mi tego zestawu do mojego auta.
Przypominam ze najtaniej znalazłem w ASO w Starogardzie gdańskim gdzie pelen koszt (zestaw naprawczy z dodatkowymi częściami jak śruby uszczelki silikon itp., oraz robocizna) wyszedł 1950 zl. Sa w tym przyznane zniżki (15% na części i 25% robocizna). Jak na razie najlepsza oferta i roznica ok 500zl miedzy Plichta w gdańsku.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Kilka stron wczesniej podalem link do strony, gdzie sa podane dwa oznaczenia zestawow dla starszych i dla nowszych silnikow.
Jakie macie numery silnikow, ze te nowe zestawy nie pasuja ??
Продолжение: В сервис ехать около 90 км (ХАРЬКОВ). Рискнул ехать своим ходом, о плачевных последствиях догадывался. Доехал нормально, загнали в бокс, начали разборку. Сервис не официальный но направле…
Jak wybrać:
• Sprawdź liczbę zębów kół zębatych napędu pompy olejowej
23 zębów: Zestaw do oryginalnego Part Number: 03C 198 229 B oraz
• stosowanie powinno być w zakresie silników na siłowni:
od CAX_001000 do CAX_011199
18 zęby: Zestaw do oryginalnego numeru części: 03C 198 229 C
• Zastosowanie powinny znajdować się na silnikach, ponieważ maszynowni:
- CAX_011200
Informacja pochodzi z zestawu naprawczego Golf Club
Komentarz
-
-
To jakaś ściema jest, może etka coś miesza i te ćwoki w ASO nie potrafią tego ogarnąć. Przecież darekmc i kaszub mają CAXA i skorzystali z tego zestawu. Chyba, że zestaw rzeczywiście dotyczy jakiejś wąskiej wybranej grupy silników (numerów od do) ale niby koledzy zza Buga mówią, że po to są dwie wersje. Mój na przykład ma numer CAX 482 xxx, czyli zestaw z literką C.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Sony, rozumiem ze sobie troche jaja robisz. Masz podane jak na tacy numery i ceny części a i tak dalej masz jeszcze watpliwości.
Ponadto wariator G to nie E, napinacz BD to nie BA, łańcuch H to nie A, chyba że posiadasz inną wiedzę. Czy ten zestaw pasuje nie wiem, może Ty wiesz lepiej, chętnie poczytam. W ASO jak widać też podają różnie.
Komentarz
-
-
Sony mylisz dwie sprawy. To czy zestaw pasuje nie ma nic wspólnego z jakimiś literkami, które były rok temu. Normalne jest, że numery części się zmieniają w czasie, jak producent wprowadza do nich poprawki. I bardzo dobrze, że tak jest, bo możesz poznać czy kupujesz najnowsze. Nastawników, napinaczy było już kilka (z różnymi numerami) i one wszystkie pasują, tylko jedne są bardziej poprawione od innych. Mi i koledze chodziło o to, że pytasz skąd są te zestawy i czy to nie chińszczyzna jak już od kilku dni było wiadomo, że są oficjalnie dostępne w ASO. Zasadnicza kwestia jest taka, czemu jedne ASO ich używa, a inne mówi, że nie pasuje do Caxa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SebaZasadnicza kwestia jest taka, czemu jedne ASO ich używa, a inne mówi, że nie pasuje do Caxa.
Zamieszczone przez SebaTo czy zestaw pasuje nie ma nic wspólnego z jakimiś literkami, które były rok temu.
Chodzi tylko o to aby nie wtopić z błędnie dobranym zestawem.
Zamieszczone przez SebaMi i koledze chodziło o to, że pytasz skąd są te zestawy i czy to nie chińszczyzna jak już od kilku dni było wiadomo, że są oficjalnie dostępne w ASO.
Zamieszczone przez SebaMój na przykład ma numer CAX 482 xxx, czyli zestaw z literką C.
Zamieszczone przez Maicroft18 zęby: Zestaw do oryginalnego numeru części: 03C 198 229 C
• Zastosowanie powinny znajdować się na silnikach, ponieważ maszynowni:
- CAX_011200
Komentarz
-
Komentarz